Mire ügyeljek az utasnév megadásakor?
A légitársaságok többsége - és ezért a mi helyfoglalási rendszerünk is - maximum 29 karaktert engednek utasnévként betáplálni (vezeték-, keresztnév és megszólítás együtt)! Ha valaki ennél több karakterből álló nevet ad meg, foglalása érvénytelenné válik.
Kérjük a "Dr" megszólítást ne vezetékneve elé írja, mert a járatra történő bejelentkezéskor előfordulhat, hogy az útlevélben szereplőtől való eltérés miatt megtagadják a beszállást!
Előfordulhat, hogy egyes karaktereket (pl. kötőjel) nem tud értelmezni a rendszer, ilyenkor a foglalás sikertelen. Kérjük, az utasneveknél ne használjon karaktereket.
Felhívjuk figyelmét, hogy a repülőjegyben szereplő névnek pontosan meg kell egyeznie az utazáskor használt okmányban szereplő névvel. A célállomásra való belépésnél komoly gondot okozhat, ha akár egy betű eltérés is van a kettő között.
Mit jelent a jegykiállítási határidő?
A honlapunkon keresztül történő online foglalás elkészítésénél a légitársaság meghatározhatja azt a napot, amíg ingyenesen tartható a foglalás. Ha ez a határidő letelik, és a repülőjegy kifizetése addig nem történik meg, a foglalást automatikusan törli a légitársaság rendszere. A foglalás törlése után már nem garantált, hogy az eredeti áron új foglalást lehet készíteni a kívánt járatokra. Ha a foglaláskor a járatnál „LCCTT” vagy „diszkont légitársaság” ikon jelenik meg, akkor a foglalás és a jegy ellenértékének megfizetése egyidejűleg megtörténik, a foglalás nem vonható vissza.
Honnan tudom, hogy sikerült-e a foglalásom?
A foglalás befejezése után MINDEN ESETBEN megjelenik egy befejező oldal a böngészőjében, ahol a foglalás részletein kívül egy 6 karakterből álló foglalási kód látható. Ezt követően rendszerünk "Foglalási részletek" címmel automatikusan küld egy visszaigazoló e-mailt. Ha ez az oldal nem jelenik meg illetve az e-mailt nem kapja meg, foglalása sikertelen!
Mit is jelent a diszkont vagy fapados légitársaság?
Olyan légitársaság, amely a légitársaságok közötti nemzetközi árversenyben az átlagosnál olcsóbb áraival vesz részt. Ennek egyik oka, hogy az ár sok esetben csak a fuvardíjat jelöli és a szolgáltatások külön fizetendőek (pld. étkezés, feladható poggyász, nagyobb kézipoggyász, üléshelyfoglalás, check in stb.) A légitársaságok gyakran nem a nagy nemzetközi, hanem a kisebb, a várostól távolabbi regionális repülőtéren szállnak le. A diszkont légitársaságok viteldíja azonnal fizetendő, nincs lehetőség előzetes helyfoglalás készítésére. A foglalás elkészítésekor az LCCTT ikon jelzi, hogy diszkont légitársaság járatára készítjük a foglalást.
Hogyan kapom meg a repülőjegyemet?
2008. június 1-étől a IATA (Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség) szabályai szerint a hagyományos papírjegyek megszűntek, így elegendő az e-mailen kapott elektronikus repülőjegyet kinyomtatni, és azzal megjelenni a repülőtéren.Ha a jegy esetleg elvész, a jegyet újra lehet nyomtatni.
Amennyiben az irodai átvételt választotta és a repülőjegy elvész, a jegy kinyomtatható awww.checkmytrip.com honlapról is.
Honnan tudom újra kinyomtatni az elektronikus repülőjegyemet?
Foglalását bármikor megtekintheti, már kiállított elektronikus jegyét újra kinyomtathatja, továbbá sok hasznos információhoz juthat utazásával kapcsolatban a következő weboldalon: www.checkmytrip.com - az utas vezetéknevének, illetve 6 jegyű foglalási azonosítójának megadásával.
Kötelező-e az online check in?
Egyes fapados légitársaságok esetén a reptéri check in díjköteles, így indulás előtt mindenképp végezzük el az online check-int és nyomtassuk ki a beszállókártyát. Bizonyos fapados légitársaságok esetében nem elégséges az online chek-in megléte, a beszállókártyát is ki kell nyomtatni, mert ennek hiánya, vagy a repülőtéri kinyomtatása is díjköteles lehet.
Sok hagyományos légitársaság járatán van arra lehetőség, hogy indulás előtt 23-36 órával otthonról, internet segítségévek végezzük el a check-int, üléshelyet válasszunk és otthon nyomtassuk ki a beszállókártyát. Ez nem kötelező, azonban időt spórolhatunk meg vele, hiszen indulás előtt a repülőtéren csak a feladandó poggyászunkat kell leadni.
Kérésükre kollégáink is el tudják végezni az online check-int, amennyiben igényli, kérjük keresse fel azt az irodát, ahol a repülőjegyét kifizette, amennyiben repülőjegyét átutalással intézte, bármely IBUSZ irodát felkeresheti. Az online check in szolgáltatási díjakról itt tájékozódhat.
Mikor jelenjek meg a repülőtéren?
A megnövekedett légi forgalom, és a szigorodó biztonsági előírások miatt kérjük, hogy ha teheti, már a jegyen szereplő indulási idő előtt legalább 2 órával jelenjen meg a repülőtéren.
Ügyeljen arra, hogy a járatra történő bejelentkezés – úti céltól függően – 40-45 perccel a menetrend szerinti indulás előtt végződik! Ezután már senkit nem engednek beszállni!
Reptéri információ az érkező és induló járatokról :
http://www.bud.hu/utazas/jaratinformacio
Honnan tudom, melyik terminálról indul a járatom?
Kérjük, hogy a kellemetlenségek elkerülése érdekében indulás előtt még időben tájékozódjon arról, hogy járata az adott reptér melyik termináljáról indul. Ezt a www.checkmytrip.com oldalon is megteheti, az utas vezetéknevének, illetve 6 jegyű foglalási azonosítójának megadásával.
A repülőjegyen szereplő menetrend megváltozhat?
A légitársaságok által meghatározott menetrendi időpontok tájékoztató jellegűek, azokat a légitársaságnak jogában áll bármikor megváltoztatni. Ajánlott az utazás előtt 1-2 nappal leellenőrizni az indulási időpontokat. Kérjük adja meg email címét és mobil telefon számát, hogy változás esetén tudjuk tájékoztatni.
Ha a légitársaság hibájából késik a járatom, milyen jogaim vannak?
A linkre kattintva olvashat az Európai Unió területén a légi közlekedésben résztvevő utazók jogairól
Hogyan módosíthatom a repülőjegyemet?
Online módosítás nem lehetséges. Kérjük lépjen kapcsolatba azzal az irodával, ahol repülőjegyét kifizette. A repülőjegy módosításának a lehetőségét az adott légitársaság szabályai határozzák meg. Ezek alapján a repülőjegy dátuma egyáltalán nem, vagy csak ráfizetéssel módosítható, az útvonal és az utas neve a legtöbb esetben egyáltalán nem módosítható. A repülőjegyhez tartozó legfontosabb szabályok a repülőjegy foglaláskor elolvashatóak. Minden egyes tarifához egyedi szabály tartozik.
Ha nem használtam fel a repülőjegyem első szakaszát, akkor attól a többit még felhasználhatom?
Nagyon fontos szabály a repülőjegyek esetében, hogy amennyiben a jegy első szakaszát nem használja fel az utas, úgy a légitársaság AUTOMATIKUSAN törli a foglalás többi részét (a tovább-, vagy a hazautazást). Ez alól soha nem tesznek kivételt, még akkor sem, ha az utas előre jelzi szándékát!
Mekkora poggyászt vihetek magammal?
A légitársaságok korlátozzák a repülőgépre feladható poggyász darabszámát és tömegét. Ez a súlykeret légitársaságonként és úti célonként különböző, de a repülőjegyen minden esetben megtalálható. Amennyiben csomagjának súlya meghaladja az előírt limitet, a légitársaság bizonyos mértékben és felár ellenében lehetőséget biztosít túlsúly feladására is.
Mire ügyeljek a poggyászom feladása előtt?
Kérjük, ügyeljen arra, hogy azokat a tárgyakat, amelyekre bármikor szüksége lehet (pl. gyógykészítmények), a kézipoggyászban helyezze el, mert a feladott poggyászt már a check-in során elveszik, ami akár 2 órával az indulás előtt is megtörténhet. A bőröndön és a bőrönd belsejében is (!) érdemes feltüntetni a tulajdonos nevét, elérhetőségét. Mivel a csomagokat mindenhol meglehetősen nagy lendülettel pakolják, törékeny árut semmi esetre sem ajánlott a feladandó poggyászban elhelyezni! Amit megengednek, inkább kézipoggyászként vigyünk fel a repülőre, ha esetleg olyan áruról van szó, amit csak feladott (cargo) csomagként engednek szállítani, előzetesen érdeklődjünk a légitársaságnál, milyen módon vállalják a fuvarozást.
Mit tegyek, ha megsérült vagy hiányos a poggyászom, esetleg nem érkezik meg?
Amennyiben megérkezéskor azt vesszük észre, hogy csomagunk megsérült, haladéktalanul forduljunk még a repülőtéren a megfelelő légitársasági képviselethez, és vetessünk fel jegyzőkönyvet az „Elveszett Poggyász / Lost luggage " pultnál.
Ellenkező esetben elveszíti a kártérítésre szóló jogosultságát.
Ugyanez a helyzet, ha esetleg nem érkezik meg a célállomásra a poggyászunk. A repülőtéren - bizonyos felár ellenében - vállalnak csomagfóliázást is, ami kissé megnöveli annak esélyét, hogy a csomag épségben érkezzen meg a célállomásra, de ami miatt még fontosabb: lehetetlenné teszi, hogy észrevétlen maradjon az esetleges lopás a csomagkezelés során.
Mit vihetek magammal a repülőgépre?
Főként a terrorcselekmények gyarapodása miatt - a repülőtereken jelentősen szigorodtak a biztonsági előírások. Az utóbbi időkben megjelent új szabályok közül fontos kiemelni a kézipoggyászban a járatra felvihető tárgyak korlátozását.
A kézipoggyászokra vonatkozó szabályozásokat a légitársaságok honlapján lehet megtekinteni.