INDULÁS ELŐTT, CHECK-IN


Indulás előtt

Repülőútra készülve számos olyan különleges dologra kell ügyelni, amire másféle utazás esetén nem figyel az ember. A kényelmes és gondtalan utazás érdekében összeállítottuk a repülőút előtti indulás legfontosabb állomásait és az ezekhez kapcsolódó legszükségesebb információkat.

Javaslatok:
• Ajánlott minimum 2 órával a járat indulása előtt a jegykezelést megkezdeni
• Érvényes útlevél (+vízum), illetve az Európai Unió tagországaiba személyi igazolvány
• Repülőjegy vagy elektronikus jegy
• A kézi-, és a feladandó poggyász maximális súlykeretének ellenőrzése, mely légitársaságonként változó lehet 

 

Mi a teendő a külföldre utazás előtt?

Ellenőrizze útlevelét, nézze meg, hogy érvényes-e! Külföldre utazáshoz érvényes útlevélre van szükség, az Európai Unió tagországaiba magyar állampolgár érvényes személyi igazolvánnyal is utazhat.  Az Európai Unió tagországain kívül érvényes személyi igazolványt elfogadó országok listájáról ill. az elfogadható személyi igazolványok típusairól a vízummentességi megállapodások táblázatban lehet bővebben tájékozódni. Utazás előtt tájékozódjon a célország Magyarországon akkreditált nagykövetségén az útlevél érvényességére, illetve az úti okmányok típusaira vonatkozó helyi követelmények felől! Szükség esetén előzetesen szerezzen be vízumot! Számos országba csak vízummal lehet belépni. A vízummentes országok listája itt olvasható.

Amennyiben nemzetközi megállapodás a magyar állampolgár számára vízummentességet biztosít, ez a kedvezmény kizárólag a turista, látogató vagy hasonló célú, rövid időtartamú utazásokra vonatkozik. A munkavállalás, jövedelemszerző tevékenység folytatása és hosszabb idejű tartózkodás céljából történő beutazáshoz előzetesen mindig megfelelő vízumot kell beszerezni. Az EGT országokban történő munkavégzést külön jogszabályok szabályozzák.

Feltétlenül kössön utas- és balesetbiztosítást! Ha Magyarország és az adott ország között érvényes nemzetközi szerződés alapján a beutazó magyar állampolgár nem jogosult ingyenes egészségügyi ellátásra, a külföldön szükségessé váló egészségügyi ellátás valamennyi költségét – biztosítás hiányában – saját magának kell viselnie. A biztosítás mindig jó "befektetés", a ráfordított összeg eltörpül a külföldi orvosi ellátás, kórházi ápolás, hazaszállítás és a gyógyszerek magas költségeihez viszonyítva! Ha az Európai Gazdasági Térség országaiba utazik, váltsa ki az ingyenes Európai Egészségbiztosítási Kártyát!

Védőoltások. Gondoskodjon a fertőző betegségek elleni védőoltások felvételéről, amennyiben azokat a nemzetközi egészségügyi szabályok, illetve a körülmények, beleétve a saját egészségügyi állapotát is, megkívánják!

Előzetes ismerkedés a célországgal. Ismerje meg a felkeresendő ország legfontosabb szabályait, szokásait, amelyeket az ott-tartózkodása során be kell majd tartani! Kísérje figyelemmel a Külügyminisztérium utazási tanácsait! Szerezze be a meglátogatni kívánt országokban működő magyar nagykövetségek, főkonzulátusok és tiszteletbeli konzulátusok címeit és telefonszámait! A magyar képviseletek a konzuli védelemről szóló 2001. évi XLVI. számú törvény rendelkezéseivel összhangban, szükség esetén, segítséget nyújtanak önnek.

További információt a Külügyminisztérium oldalán olvashat.

 

Check-in


A check-in, azaz a jegykezelés és a poggyászfelvétel, általában a járat indulása előtt két órával kezdődik. Ajánlatos uticéltól függően 2-3 órával indulás előtt a repülőtérre érkezni, hogy mindenre jusson elég idő. Check-in pultok a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a 2A és 2B Terminálok felső - indulási - szintjein találhatók. Minden utasnak azon a terminálon kell kezeltetni a jegyét (vagy elektronikus jegyét), ami a repülőjegyen szerepel. Abban az esetben, ha az utas még otthonról igénybe vette az internetes utasfelvételt (online check-in-t), a kinyomtatott beszállókártyájával szintén az adott légitársaság szerinti terminálra kell mennie, amennyiben szeretné a poggyászát is feladni.

Check-in pultok kiosztása terminálonként:
Terminal 2A Terminal 2B
Aegean Airlines Aer Lingus
Air France Aeroflot Russian Airlines
Air Malta  Air Berlin
Alitalia AirBaltic
Austrian Airlines Air Serbia
Brussels Airlines Belavia
CSA Czech Airlines British Airways
 Egyptair easyJet
 KLM Royal Dutch Airlines El Al Israel Airlines
 LOT Polish Airlines Finnair
 Lufthansa Germanwings
 Scandinavian Airlines Jet2.com
 Swiss International Air Lines Norwegian Air Shuttle
 TAP Air Portugal Qatar Airways
 Tarom Romanian Air Transport Transavia Airlines
 Turkish Airlines Transavia France
  UTair Aviation
  Vueling
  Wizz Air

 

Jegykezelés


Jegykezeléshez feltétlen szükséges a repülőjegy, az érvényes útlevél vagy úti okmány, (az EGT tagállamaiba, továbbá a schengeni övezetbe tartozó országokba viszont érvényes személyi igazolvány is elegendő) és - amennyiben a fogadó állammal fennálló kapcsolat megköveteli - érvényes vízum. Javasolt az útlevél vagy úti okmány - illetve a vízum - érvényességének előzetes ellenőrzése, mivel érvényes útlevél, úti okmány vagy vízum; ezek hiányában az utazás megtagadható!

Jegykezeléskor több utazással kapcsolatos kérdés dőlhet el, köztük a végleges ülőhely, a kézipoggyászok mennyisége, az esetleges pótdíj után fizetendő díj mértéke is. A repülőjegy osztályának (Economy - turista, Business - üzleti, First Class - első osztályú) megfelelően, bizonyos biztonsági előírásoktól, illetve a még szabad helyektől függően az utas megválaszthatja, hogy hol szeretne ülni. Az utasok jegykezeléskor kapják meg a beszállókártyát (boarding card), amelyen a következő adatok találhatók: utas neve, járatszám, utazási osztály, beszállókapu száma, beszállás pontos ideje, utas által elfoglalt ülés száma.

A beszállókártyán feltüntetett beszállítási időpontig az utasnak minden esetben oda kell érnie a beszállító kapuhoz. Amennyiben a megadott időben nem jelentkezik, illetve túl későn ér oda, a járatról az utas helyét törölhetik.

 

Poggyász


A poggyászok feladása szintén a check-in pultnál történik. A feladandó poggyászok maximális súlyát a fuvarozó légitársaság határozza meg, melyről a légitársaság honlapján tájékozódhat. A fapados légitársaságok szabályzata jelentős mértékben eltérhet, kérjük tájékozódjon a légitársaság honlapjáról. 
A megengedett súly túllépése után díjat kell fizetni, a díj mértékének megállapítása is ekkor történik. Beszállókártyát csak azután adják ki, hogy az utas befizette a díjat adott légitársaság vagy a jegykezelő társaság ügyfélszolgálatán.

A jegykezelők hivatottak eldönteni azt is, hogy melyik poggyász minősülhet kézipoggyásznak, azaz mi vihető fel a repülőgép fedélzetére. Bár a szabályok légitársaságonként változhatnak, a kézipoggyász általánosan elfogadott mérete 115 cm (pl: 23x41x51), súlya: 3-5 kg. Amennyiben a kézipoggyász túl nagy vagy túlsúlyos, fel kell adni a többi feladott poggyásszal.

 

Útlevélellenőrzés


A check-in pult a repülőgép menetrendszerinti indulási ideje előtt 30 (diszkont légitársaságok esetén 40) perccel bezár, ez időpont után érkező utasok felvétele a járatra már nem lehetséges. Ha az utas nem schengeni övezetbe tartozó országba utazik, a jegykezelés után át kell esnie egy útlevél- vagy utazási okmány ellenőrzésen, ahol a hivatalos okmány mellett a beszállókártyának is kéznél kell lennie, mert ellenőrzés során ezt is elkérhetik. Amennyiben az utas schengeni országból schengeni országba utazik, tehát „határon belül” marad, nem kell okmányellenőrzésen átesnie.

 

Tranzit


A tranzit területére belépő utas már elhagyta az ország területét, átesett a jegykezelésen az útlevél- és biztonsági ellenőrzésen. A tranzit területe kényelmesebb és változatosabb várakozó hely az előtérnél, hiszen itt számos étterem, kávézó és a legkülönbözőbb üzletek várják az utazóközönséget. Az egyes beszállókapuk előtt bőven találni ülőhelyet is: ajánlatos tehát a várakozási időt a tranzitban tölteni. Telefonálásra, pénzváltásra, vásárlásra itt is bőven van lehetőség. A beszállókapukat a menetrendszerinti indulási idő előtt 30 perccel nyitják meg, ezt a személyzet a hangosbemondóban hirdeti meg. A beszálláshoz a beszállókártya szükséges. Érdemes a tranzitban való tartózkodás ideje alatt ellenőrizni a járathoz rendelt beszállító kapu számát, mivel a forgalom függvényében az esetlegesen változhat. Beszállításkor az utasnak a beszállókártyára és az utazási okmányra is szüksége van, mivel a kapunál egy végső ellenőrzésre kerül sor.

Forrás: www.bud.hu 

Lépjen velünk kapcsolatba

 
Teleki Sámuel Utazási Iroda

          Irodánk címe:

  • 2300 Ráckeve, Hunyadi utca 7/a
  • Telefon: 30/869-8000
  • Telefon/fax: 24/786-418

MKEH engedély száma: U-001504

Adószám: 23886328-2-13

Bankszámlaszám:

Budapest Bank 10103867-39785200-01004009

 

Visszahívás kérése

Nyitva tartás

 
Teleki Sámuel Utazási Iroda

Hétfő: 8:30-17:00
Kedd: 8:30-17:00
Szerda: 8:30-17:00
Csütörtök: 8:30-17:00
Péntek: 8:30-17:00
Szombat: Zárva
Vasárnap: Zárva

 

Kövessen Minket!

TELEKI HÍRLEVÉL

Szeretne értesülni legújabb útjainkról? Iratkozzon fel.

Partnereink

     
            

          

 

szolgáltatások

A weboldalon cookie-kat(sütiket) használunk, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát.